Overige oplossingen

Augmented reality in de Kunsthandel.

Een commerciële toepassing van AR in de kunstwereld is het in AR zetten van kunstwerken voor promotiedoeleinden.

Augmented Reality in de Kunsthandel.

Door kunstwerken: schilderijen, foto’s of beelden – dit maakt niet veel uit, in een app te zetten waarmee iemand bij de consument langskomt of de consument zelfstandig winkelt vanuit huis. Kan de klant kunst in zijn eigen huis zien voordat hij koopt! Try before you buy zeg maar.

Doordat klanten in hun eigen huis kunnen kunt uitproberen worder er nogal wat voordelen geboekt.  Zo  neemt het twijfels weg, voorkomt het nagenoeg alle retouren en wordt het verkooptraject veel efficiënter voor zowel de klant als de galeriehouder en dat was nou net de bedoeling.

AR in de multiplesmarkt.

In het begin werd AR vooral gebruikt om kunst in de multiplesmarkt te promoten. Dit was wel zo gemakkelijk. Nadat het kunstwerk eenmaal gedigitaliseerd was kon het tenslotte continu worden hergebruikt bij elke verkoop. Waardoor zowel een sterk als duurzaam marketingkanaal werd aangeboord. Dit doordat het kunstwerk eenvoudig opnieuw kon worden gedrukt nadat het verkocht was.

AR in de unicatenmarkt.

Wanneer er bij de verkoop van kunst grote bedragen gemoeid zijn, is het al snel kosteneffectief om AR ook in te zetten in de unicatenmarkt. Vanzelfsprekend echter alleen als de prijs van het werk hoog genoeg is.

Deze digitale kopie kan nadat het origineel is verkocht: altijd nog worden doorverkocht, waardoor er een extra inkomstenbron wordt aanboort. Uiteraard kan die ook behouden blijven als portfolio voor de kunstenaar. Totslot kan hij worden gebundeld in een speciale applicatie. Waarin volgens dan weer advertenties kunnen worden getoond die reclame-inkomsten opleveren

Laten we beginnen

Klaar voor een echte verandering? Laten we samen gaan bouwen!