Uiterlijke verzorging

Make-up in AR

Eén van de eerste sectoren die met AR aan de haal ging was de cosmeticasector. In dit artikel leest u hoe dit heeft uitgepakt. 

AR in de cosmeticasector.

Cosmeticabedrijven als L’Oréal Paris waren één van de eerste bedrijven die zich met veel succes op AR-oplossingen hebben gestort. Zowel in de fysieke winkels als online. Dat is ook niet zo verwonderlijk.

Voordien ging er veel tijd zitten in het begeleiden van klanten bij het opdoen van samples, kijken in de spiegel hoe het eruit zag om vervolgens af te schminken om de volgende te testen.

Dankzij AR kan cosmetica onmiddellijk digitaal worden “opgedaan” bekeken hoe het eruitziet en vergeleken worden met de volgende look. Allemaal zonder eerst af te hoeven schminken of je zorgen te maken om besmettingen via on-ontsmette make-upkwasten. Hetgeen cosmeticabedrijven niet alleen veel lonen heeft uitspaart maar ook twijfels tot koop bij de consument heeft weggenomen.

 

Het effect op de verkopen.

De toevoeging van een make-up AR-app gaf L’Oréal Paris 50% meer conversie! Bedenkt u zich eens wat 50% extra verkopen voor uw bedrijf kunnen betekenen. Als uw bedrijf nu 1 miljoen per jaar omzet. Zult u “overnight” 1,5 miljoen aan verkopen binnenhalen. Wie wil dat nou niet?

Gratis reclame.

En dan hebben we het nog niet ééns gehad over de “gratis reclame” via sociaal-media die het oplevert. Vrouwen die gebruik maakten van de app namen massaal screenshots van zichzelf en deelden de “make-over” massaal op sociale media. Hierdoor leerden haar vriendinnen de app ook kennen en werden ze ook klant.

Laten we beginnen

Klaar voor een echte verandering? Laten we samen gaan bouwen!